Programlarımız
PROGRAMLARIMIZ - 3
ETKİNLİKLER
GÖSTER-ANLAT ÇALIŞMALARI
* Çocuğun kendini ifade edebilme,
* Topluluk önünde konuşma becerileri,
* Grubu yönetebilme, grubu sorular sormaya yönlendirebilme
* Sorulan soruları yanıtlayabilme,
* Sorumluluk alabilme,
* Nesnelerin farklı özelliklerini keşfedebilme ve sunma gibi gelişimlerini sağlamak için ”Göster Anlat” çalışmasını gerçekleştiriyoruz. Bunun için çocuklarımız her Salı evden istedikleri bir eşyayı yanlarında gelirken getirmeleri gerekmektedir
DRAMA ÇALIŞMALARI
Derslerde uygulanan egzersizlerin geri bildirimi :* Vücudunu tanıma ve kullanma
* Söylenen duruma dikkat etme
* Kendini kontrol etme
* Verilen yönergeleri doğru olarak uygulama
* Söylenen hareketleri canlandırma
* Söylenen açıklamaya dikkat etme
* Grupla hareket etme
* Gruba ait olma ve seri hareket etme
* Dikkatini belli bir noktada toplama
* Yönergeye uygun hayvan taklitleri yapma
* İşitsel hafızanın gelişimini destekleme
* El koordinasyonu
* Ağız egzersizleri
* Vücudunu koordineli bir şekilde hareket ettirme
NOT : Çocukların çalışmalarda ; uygulama sırasında beklenen davranışları , yukarıdaki açıklamalarla olumlu bir şekilde gelişmiştir. Bu da dramaya ortak katılımın sağlanması ile olmuştur.
SATRANÇ DERSLERİ:
Satranç çalışmaları ile çocuklarımızın;
* Bütünü Görebilme
* Taktik ve Strateji Geliştirme
* Öğrendiklerini uygulama
* Sonuç Değerlendirme ve
* İleriyi Görebilme gibi yeteneklerinin gelişimine destek olmak amaçlanmaktadır.

BALE ÇALIŞMALARI:
Bale dersi çocukların işitsel , görsel ve bedensel gelişimlerinde yardımcı olur. Müzikli oyunlar eşliğinde eğlenerek öğrenmeyi amaçlar.Bu zamana kadar olan derslerde çocuklarımızın vücutları için doğru duruşları (kamburluk , içe basma gibi ) kasların uzaması için streç hareketleri , işitsel gelişimleri için ritmik oyunları , özgüvenlerinin ve hayal dünyalarının gelişmesi için müzikli dans oyunlarıyla hem öğrendik hem eğlendik.Bundan sonraki derslerimizde de bu olayların daha da gelişmesi için daha farklı oyunlar öğreneceğiz.Okulumuzda ki branş dersleri ve aktiviteler çocuklarımızda gözle görünür bir biçimde fark yaratmıştır.SENSOMOTOR ÇALIŞMALARI:
Çocuklarımızın tüm vücuduna aynı anda uyaranlar göndermek adına bir dizi çalışma örüntüsünü içeren bir uygulamadır.Cuma günleri yapılan çalışmamızda:
* Derinlik algısı
* Motor Planlama
* Başladığı işi bitirme
* Sorumluluk Alma
* Tüm duyularını açma çalışmaları yapılırÖrnek olarak;
SENSOMOTOR KÜÇÜK KAS EGZERSİZLERİ
1. Şekil ve Renk Çalışması: Farklı renklerde şekiller veya oyuncaklar bir kutuya konulur. Koyulan oyuncakların renkleri söylenerek çocuktan diğer taraftaki kutuya taşıması istenir.
2. Şekiller: Bir kutu köpükle doldurulur. İçine geometrik şekiller atılır. Çocuktan kutu içerisindeki gizli şekli bulup karşıdaki kutuya taşıması istenir.
3. Beceri Küpü: Beceri küpü bir tarafa, üzerindeki bağcık ise diğer tarafa koyulur. Çocuk bağcığı alarak diğer tarafa taşır ve orada doğru biçimde yerine geçirir.
4. Halkalar: Bir tarafa uzunca bir demir çubuk yerleştirilir. Diğer tarafta ise içinden geçebilecek genişlikte halkalar koyulur. Halkaları alan çocuk karşıya geçer ve demir çubuktan halkaları teker teker geçirir.


MUTFAK ÇALIŞMALARI
Bütün gelişim alanlarını desteklemekte kullanılan mutfak çalışmalarımızda amaçlarımız;
* Çocuklarımızın yemeğin oluşum sürecini yaşayarak görmelerini sağlamak
* Yemek pişmeden, pişerken ve piştikten sonraki değişiklikleri gözlemleyerek bilişsel gelişimlerine destek olmak
* Hem grup hem de bireysel olarak ürün oluşturma yoluyla, sosyal-duygusal gelişimlerine yardımcı olmak
* Hayal gücü ve yaratıcılıklarını kullanmalarını sağlamak
* Yemek yeme ve öz-bakım becerilerinin gelişmesine yardımcı olmak
* Üretme ve aktif katılma keyfini yaşamalarını sağlamak.
MÜZİK ÇALIŞMALARI
Müziğin okul öncesi eğitiminde çok büyük bir öneme sahip olduğu gerçeğinden yola çıkarak amaçlarımız;
İşitsel algı becerilerini artırmak
İşitsel belleği üst seviyelere taşıyabilmek
Orff enstrümanları sayesinde müziksel-ritmik zekanın desteklenmesini sağlamak
Sesin doğru ve düzgün biçimde kullanılmasını desteklemek
Şarkı söyleme becerilerini geliştirmek
Müzik ve ritim yoluyla öğrenmeyi eğlenceli bir sürece dönüştürmek


BEDEN EĞİTİMİ-JİMNASTİK
Bedensel- Kinestetik becerilerin bilinçli şekilde desteklenmesi için amaçlarımız;
Çocuklarımızın büyük ve küçük kas gelişimlerini desteklemek
Kendi bedenlerinin farkına varıp, potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak
Öz-güvenlerini artırmak
Bedeni estetik biçimde kullanmalarını sağlamak
Vücutlarını eğlenceli biçimde eğitmelerine yardımcı olmak.
SERAMİK ÇALIŞMALARI
Seramik çalışmalarımızın temel amaçları;
Küçük kas gelişimini desteklemek
Dokunsal becerileri artırmak
Sanatsal yeteneklerini ortaya çıkarmak
Çocuklara estetik anlayışı kazandırmak
Hayal gücü ve yaratıcılıklarını kullanmalarına uygun ortamı hazırlamak
Özgüven duygularını geliştirmek
Potansiyellerinin farkına varıp içsel motivasyonlarını artırmak


BİLGİSAYAR ÇALIŞMALARI
Özel olarak tasarlanmış bilgisayar sınıfımızda gerçekleştirilen etkinliklerimizin amaçları;
Verilen kavramları uygun bilgisayar programlarıyla desteklemek
Çocukların deneme-yanılma, problem çözme, kritik düşünebilme ve analiz etme becerilerini geliştirmek
El-göz koordinasyonunu desteklemek
Çocukların teknolojiyle doğru biçimde tanışmalarını sağlamak.
İNGİLİZCE ÇALIŞMALARI
Sağlıklı bir dil gelişiminin en bilinçli şekilde desteklenmesi gereken dönem okul öncesi dönemdir. Bu yüzden Kukla anaokulu olarak, İngilizce derslerimiz kapsamında amaçlarımız;
Çocuklarımızın oyun yoluyla İngilizce ile tanışmalarını sağlamak
Konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmek
Şarkı, parmak oyunu ve tekerlemeler yoluyla kelime bilgilerini artırmak
Kendi kullandıkları dilin dışında, farklı dillerin kullanıldığının farkına varmalarını sağlamak.


GEZİ ÇALIŞMALARI
Her hafta aksatmadan yapılan gezi çalışmalarımızda amaçlarımız;
Çocuklarımızın yaşayarak öğrenmelerini sağlamak
Çocuklarımızın gözlem, inceleme, soru sorma, ve analiz etme becerilerini desteklemek
Gezi çalışmaları sayesinde sosyal-duygusal gelişimlerine yardımcı olmak
Çevrelerini tanıma ve yenilikleri keşfetmelerini sağlamak
Bulunduğu çevreyi, yaşadığı yeri daha iyi tanımasına yardımcı olmak
Gezi çalışmaları sırasında eğer gerekiyorsa çevre kurallarına uymasını desteklemek
Doğayı, ve çevreyi sevmesini, korumasını sağlamak